5 grudnia 2015

Mój aparat ortodontyczny

Hejka ! Dzisiaj chciałabym poruszyć temat aparatów ortodontycznych . Mój aparat jest ze mną już od 1 kwietnia 2014 roku .Wiem , że w moim wieku dużo osób nosi apraty , a niektórzy dopiero będą zaczynać z nim swoją przygodę . Chciałabym wam troche opowiedzieć na temat mojego aparatu . Odpowiem na kilka pytań , na które sama chciałam znać odpowiedzi przed założeniem aparatu. Może akurat odpowiem komuś na pytanie o aparacie . Zapraszam do 10 pytań i 10 odpowiedzi .






1.Jak wybrać dobrego ortodontę ?

Sama bardzo się wachałam przy wyborze ortodonty . Najlepiej jest wybrać takiego , który ma dobre opinie w internecie lub , którego polecają nam znajomi . Dobrze by było , żeby ortodonta był dość blisko naszego miejsca zamieszkania , ponieważ czasami może odkleić nam się zamek , wystawać mocno drut lub poprostu musimy jechać na wizytę ( wizyty są około raz w miesiącu ) .

2.Ile kosztuje aparat ortodontyczny ?

To jest kwestia wady jaką mamy . Ja mam bardzo poważną wadę i musze mieć aparat specjalnie na moją wadę , nie ma on gumek i podobno nie sprawia tak dużego bólu jak inne rodzaje aparatów .
Mój aparat ( 2 łuki ) kosztował 3800 zł .
Jednak aparat zwykły z gumkami chyba około 2000 zł . Do tego jeszcze trzeba dodać wizyty , które kosztują około 150 - 200 zł , co miesiąc.

3. Czy zakładanie aparatu boli ?

To zależy od nas samych i od lekarza . W moim przypadku nie bolało , ale nie było to przyjemne uczucie . Jednak po wyjściu z gabinetu zęby zaczęły mnie mocno boleć i tak bolały około tygodnia .
Niestety w moim przypadku po każdej wizycie bolą mnie zęby i musze jeść ,, papki ".

4. Kiedy widać pierwsze efekty ?

Ja widziałam efekt po około 2 msc , jednak moja rodzina , która nie widzi mnie codziennie widziała efekt już po miesiącu .

5. Co z higienią podczas noszenia aparatu ?

Napewno trzeba myć zęby częściej , conajmniej 3 razy dziennie . Ortodonta zalecał mi , żebym myła po każdym posiłku jednak jest to u mnie nie wykonalne . Musiałam bym zabierać ze sobą szczoteczkę do szkoły i myć zęby w szkole . Nie zręczna sytuacja . Więc staram się myć je 3 razy dziennie , nawet dla samej siebie . Wole nie pokazywać innym co mam między zamkami albo jaki jadłam dzisiaj obiad. Mycie zębów napewno jest trudniejsze i wymaga większej precyzji , ale przyzywczaiłam się po czasie .

6. Aparat rani jamę ustną , co zrobić ?

Każdy ortodonta daje każdemu swojemu pacjentowi po wizycie malutkie pudełeczko wosku .
Jeżeli zamek rani ci wargę to znajdź ten zamek i załóż na niego troche wosku . Wosk nie ma żadnego smaku ani koloru , pięknie się wtapia i łagodzi ból .

7.Czego nie można jeść mając aparat ?

Nie powinno się jeść twardych rzeczy np. orzechów . Nie powinno się też żuć gumy i jeść twardych oraz kleistych cukierków . Ja jem wszystko i nic mi się nie dzieje z aparatem . Wiadomo czasami guma zaplącze mi się między zamkami , ale nie ma większego problemu to wyciągnąć .

8. Czy aparat ortodontyczny piszczy na bramkach na lotnisku ?

Podobno nie , chociaż w moim przypadku tylko raz nie piszczało . Chyba około 5 razy piszczało , ale nie wiadomo z jakiej przyczyny .

9. Jakie to uczucie gdy założą ci aparat ?

Moje odczucie było dość śmieszne . Czułam się jakbym miała przyklejone jedzenie do zębów i nie mogła tego odkleić . Jednak dość szybko się przyzwyczaiłam do tego i teraz wgl go nie czuje .

10. Założyłabyś drugi raz aparat gdybyś miała okazje ?

Jeżeli moje zęby nadal były by krzywe to oczywiście , że tak . Wiele osób mówi mi , że pięknie wyglądam w aparacie i , że nie wyobrażają sobie mnie bez niego .



To wszystko na dzisiaj . Mam nadzieje , ze komuś pomogłam , paaa

14 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post :D

    Zapraszam na nowy post :D
    http://mypodrozniczki.blogspot.com/2015/12/propozycja-wycieczki-koobrzeg-gdansk.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis. Na pewno rozwieje różnego rodzaju wątpliwości osób, które planują nałożyć aparat. Ja sama również miałam aparat i mogę stwierdzić, że nie jest to takie straszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie polecasz kolory gumek ?
    Masz jakieś zdjęcia ?

    Gabi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mialam typu aparatu z gumkami. Miałam system damona, który nie potrzebował gumek. Ale wiele moich koleżanek miało aparat taki zwykły i ogl to najbardziej polecają szary. Nie jest tak bardzo widoczny i co najważniejsze nie zmienia koloru w trakcie noszenia tak jak niektore inne😊

      Usuń
    2. Ja nie mialam typu aparatu z gumkami. Miałam system damona, który nie potrzebował gumek. Ale wiele moich koleżanek miało aparat taki zwykły i ogl to najbardziej polecają szary. Nie jest tak bardzo widoczny i co najważniejsze nie zmienia koloru w trakcie noszenia tak jak niektore inne😊

      Usuń
  4. Na pewno wiele osób zadaje sobie takie pytania przed wizytą u specjalisty i Twój post będzie dla nich dużą pomocą. :) To prawda, że dość szybko można się przyzwyczaić do aparatu i nie przeszkadza on na co dzień.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi dentysta bardziej polecał ten aparat z gumkami, nie pamiętam już dlaczego, ale jeśli chcecie się dowiedzieć dlaczego to przejdź do witryny luxdent i tam na infolinii udzielają takich informacji

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny artykuł. Bardzo praktyczny :) Najlepszy Aparat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sprawdzony dentysta, któremu warto zaufać www.centrum-stomatologii.pl - wykwalifikowany i bardzo kompetentny personel!

    OdpowiedzUsuń
  8. W tym roku miałam zakładany aparat w nclinic w Świdnicy. Długo się zastanawiałam nad tym czy ma być metalowy czy ceramiczny, ale ostatecznie zdecydowałam się na ceramiczny

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy artykuł. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie zaobserwujesz , sprawdzę również twojego bloga i jeżeli uznam go za ciekawy na pewno zaobserwuje . Zapraszam do komentowania
Masz jakieś uwagi , albo propozycje na kolejny post ? Pisz
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥